standplaatsen

Bestellen

Voor uw bestelling:
bel 06 53 92 63 21
of mail info@vishandelpieterwoltjer.nl

Gezond/Bewust

Dat vis supergezond is, weten we. Het is rijk aan visvetzuren DHA en EPA. Maar hoe vaak staan we niet voor het schap met zalm- of pangasiusfilets te twijfelen, omdat we geen flauw idee hebben wat we met de vis moeten doen?

Twee keer per week (vette) vis eten is goed voor ons hart en onze bloedvaten. Maar elke week hetzelfde recept gaat al gauw vervelen.  En dat is jammer, want er zijn honderden manieren om een stukje vis klaar te maken.

Finse zalm op plank

 

Finse zalm op plank

Een hele andere manier van grillen van vis is de Finse manier. Hierbij leg je de vis niet op een vuur maar zet je het er naast. Dit klinkt vreemd maar het gaat als volgt.

Een hele zalm wordt lekker gekruid of gemarineerd en vervolgens wordt deze hele vis op een plank gespannen. Men maakt een vuur en plaatst de vis rechtop vlak naast het vuur. De warmte van het vuur en de rook, let op de windrichting,  zorgen ervoor dat de vis op een eerlijke manier gaar wordt.

Als de vis gaar is, een proces wat wel 1,5 uur kan duren, legt men de plank horizontaal op het buffet en serveert men de vis direct vanaf de plank.

In het klein kan men dit ook doen met bijvoorbeeld forel en zalmforel. Zet kleine plankjes met de vis naast een vuurtje die brand in een klein kampvuurtje of een vuurschaal.

Deze manier van vis grillen is een zeer spectaculaire vorm en zal een hele bijzondere toevoeging zijn bij uw barbecue. Vooral de grotere familie-, buurt- of vereniging- barbecuen lenen zich super voor dit Finse avontuur.  Ten eerste moet er een kampvuur gemaakt worden en wat is er nu leuker dan het maken an een vuur. Het schept een leuke bezigheid gedurende de barbecue en ziet er zeer sfeervol uit. U kunt uw gasten eens iets heel anders bieden dan normaal.

Een tip over het vuur is deze: wij hebben laatst met onze try-out barbecue een steekkarretje genomen daar wat stoeptegels op gelegd en vervolgens daar het vuur op gemaakt, een verrijdbaar vuur dus. Op deze manier kunt U de zalm goed met de wind mee plaatsen, gaat het onverhoeds toch regenen dan kunt U de zalm en het vuur in veiligheid brengen.

Mocht U graag dit avontuur aangaan neem contact op met een van de medewerkers in de kraam of via 06 53 92 63 21 dan gaan wij U daar mee assisteren.

Eet smakelijk !

 

 

 

 
o-MEGA goed

Omega 3 is goed voor de hersenen, de huid, de weerstand, de concentratie en de ogen. De gezonde onverzadigde omega 3 vetten verminderen de kans op hart- en vaatziekten en helpen het cholesterolgehalte te laten dalen. Ook zijn er aanwijzingen dat omega 3 vetten het risico op dementie en andere hersenaandoeningen verkleinen. Reden genoeg dus om vaker vette vis op tafel te zetten, want die zit boordevol omega 3. Bovendien is vis nog lekker ook!

Lees meer...
 
Slank met vis

Overgewicht is voor steeds meer Nederlanders een probleem aan het worden. Diëten zijn in overvloed aanwezig en die proberen wij massaal allemaal uit. Maar wie slank wil leven moet vooral zijn of haar levensstijl aanpassen. Dit betekent vaak een andere manier van eten en meer bewegen. Veel vissoorten zijn mager en bevatten weinig calorieën. Een ideaal ingrediënt dus voor een slanke maaltijd. En vis bewijst dat op ons gewicht letten ook nog lekker kan zijn!

Lees meer...
 
Vis en vitamines

Vis zit boordevol vitamines. Er zit namelijk volop vitamine A, D en B12 in vis, waarbij vitamine A en D vooral in vette vis zitten.

  • Vitamine A is belangrijk voor de ogen, een gezonde huid, de groei en de weerstand.
  • Vitamine D zorgt voor stevige botten en tanden en speelt ook een rol bij de ontwikkeling en het functioneren van de hersenen en het voorkomen van een depressie.
  • Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel.

Lees meer...
 
Meer artikelen...
<< Start < Vorige 1 2 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 2
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow